هذا مقال إنشائي في اللغة الانجليزية يناقش ويتناول العلاقات العامة public relations , يحتوي هذا المقال الإنشائي الانجليزية على الكثير من المفردات والعبارات الانجليزية التي سوف تفيدك في التحدث باللغة الانجليزية, الكثير من الطلاب يبحثون على الانترنت على مقالات اللغة الانجليزية الإنشائية التي تعطى لهم في القسم كاختبارات منزلية, إن كنت تبحث عن مقال إنشائي بالانجليزية فهذا الموضوع سوف تستفيد منه إنشاء الله.
Public relations (PR) is the practice of managing the flow of information between an individual or an organization and the public.[1] Public relations is the deliberate, planned, and sustained effort to establish and maintain a preferred point of view. Public relations provides an organization or individual exposure to their audiences using topics of public interest and news items that do not require direct payment.[2] The aim of public relations by a company often is to persuade the public, investors, partners, employees, and other stakeholders to maintain a certain point of view about it, its leadership, products, or of political decisions. Common activities include speaking at conferences, winning industry awards, working with the press, and employee communication.[3]
Edward Bernays, often described as the father of public relations
Edward Louis Bernays, who is considered the founding father of modern public relations along with Ivy Lee, in the early 1900s defined public relations as "a management function which tabulates public attitudes, defines the policies, procedures, and interests of an organization... followed by executing a program of action to earn public understanding and acceptance."
Building and managing relationships with those who influence an organization or individual’s important audiences has a central role in doing public relations.[4]
The Public Relations Society of America (PRSA), founded by Richard Rotman, defined public relations in 1982 as, "Public relations helps an organization and its publics adapt mutually to each other."[5][6] According to the PRSA, the essential functions of public relations include research, planning, communication, dialogue and evaluation.[6] In 2011/2012 the society developed a crowd sourced definition which PRSA considers more accurate and descriptive:
Public relations is a strategic communication process that builds mutually beneficial relationships between organizations and their publics.[7]
This was announced on March 1, 2012 after a vote by public relations professionals.[8] The defeated definitions were "Public relations is the management function of researching, engaging, communicating, and collaborating with stakeholders in an ethical manner to build mutually beneficial relationships and achieve results." and "Public relations is the engagement between organizations and individuals to achieve mutual understanding and realize strategic goals."[9]
العلاقات العامة هي الجهاز الذي يربط المؤسسة بجمهورها الداخلي والخارجي. وللتقدم التقني في وسائل الاعلام المختلفة ولاسيما فيما يتعلق بالاتصال دور في زيادة فعالية هذا الجهاز. ازداد الطلب في الاونة الأخيرة على تطوير اقسام العلاقات العامة، وسبب الإقبال على هذا الفرع من فروع الإدارة هو الدورالذي يلعبة هذا الجهاز واهميته لكل مؤسسة حيث يقوم بنقل صورة للأنشطة والخدمات التي تقدمها للجمهور وحاجة الجمهور للحصول على تلك المعلومات.
هنالك الكثير من التعريف للعلاقات العامة وهذه التعاريف تتطور مع تطور هذه الاداة ومن هذه التعاريف :
تعريف العلاقات العامة :
تعريف العلاقات العامة في قاموس اكسفورد((العلاقات العامة هي الفن القائم على اسس علمية لبحث انسب طرق التعامل الناجحة المتبادلة بين المنظمة وجمهورها الداخلي والخارجي لتحقيق اهدافها مع مراعاة القيم والمعيير الاجتماعية والقوانين والاخلاق العامة بالمجتمع))
الجمعية الدولية للعلاقات العامة ((هي وظيفة إدارية دائمة ومنظمة تحاول المؤسسة العامة أو الخاصة عن طريقها ان تحقق مع من تتعامل أو يمكن ان تتعامل معهم التفاهم والتأييد والمشاركة، وفي سبيل هذه الغاية على المؤسسة ان تستقصي راي الجمهور ازاءها وان تكيف معه بقد الإمكان سياستها وتصرفاتها وان تصل عن طريق تطبيقها لبرامج الاعلام الشامل إلى تعاون فعال يؤدي إلى تحقيق جميع المصالح المشتركة))
علاقاتعامة
0 Komentar untuk "مقال إنشائي باللغة الانجليزية عن العلاقات العامة public relations"